Nadat we gisteren vroeg naar bed waren gegaan, liep vanochtend om even na 7 de wekker af. Klokslag 8 uur stond de taxi voor ’t hotel om ons naar de lokale vestiging van Nord Cargo te rijden. En daar aangekomen stonden onze brommers vol ongeduld op ons te wachten, blij dat ze de baasjes weer zagen :).

Daar zijn ze dan :).

Nadat we ons hadden om-/aangekleed en alle electronica hadden aangesloten, konden we vertrekken. En omdat ’t gisteren in ’t zonnetje zo lekker warm was, kozen we allebei voor onze zomerpakken, met daaronder een softshell-/fleecejasje tegen de ochtendkou. Dat laatste bleek geen overbodige luxe, eigenlijk de hele dag door niet. Want daar waar we op zeeniveau zo’n 22-23 graden haalden (goh, hoe zou ’t nu in Echt zijn? ), toen we na de maandagochtendstress in Malaga dan eenmaal de binnenlanden opzochten, ging ’t al heel snel naar grote hoogte. Het grootste gedeelte van de dag reden we tussen de 800 en 1400 meter hoogte. En dat scheelt wel een jas. .

Eenmaal uit de drukte kon het genieten beginnen. Echt, vanaf ’t moment dat we de grote weg afdraaiden en de eerste bergweg nog voorzichtig naar boven reden (nieuwe bandjes en even wennen aan ’t asfalt en aan het extra gewicht), hebben we alleen maar genoten! Prachtig weer, schitterende vergezichten, bergwegen waar de bochtencombinaties zich aan elkaar rijgen. Asfalt zo strak als een biljartlaken. 80-90 % wat we vandaag gereden hebben was werkelijk perféct asfalt. Die andere procenten hadden wat hobbels en/of lasnaden.

En nadat we de voorzichtigheid achter ons hadden gelaten, schoot ’t asfalt rappie-rappie onder ons door. De verwachtte aankomsttijd werd steeds verder naar beneden bijgesteld. Ik benoem even de A-348: 33 km puur rijplezier. Madre Dios, wát een weg!!

Qua eten hadden we vandaag een afwijkend ”patroon”. Aangezien we vanochtend in ’t hotel niet konden ontbijten (pas vanaf 8 uur, en dat vonden we te laat), besloten we dat ergens langs de route te doen. 2 broodjes, twee koffie: 7 euro totaal. Dat ben je bij ons zo ongeveer voor ’n kop koffie kwijt….

Ochtendterrasje

Lunch was tegen een uur of 1, als kasteelheren in het Spaanse zonnetje. Het was redelijk een verrassingsbordje, maar het smaakte wel ergens naar en ’t vulde goed.

Lunch-lokatie

Ik heb een serie jaloersmakende foto’s van onderweg, ik plaats er nu slechts enkele. Teveel om uit te kiezen en m’n bandbreedte zou dat ook niet aankunnen :).

Uiteindelijk waren we tegen 4 uur op 9nze plaats van bestemming: Berja. Alwaar we overnachten in een schitterend gelegen hotel op een middeleeuws aandoend marktpleintje. Na m’n noodzakelijke siësta m’n eerste biertje voor vanavond maar geprobeerd (is best goed bevallen 😉 ). Nu eerst even t verslag maken en zo meteen een (tapas)restaurantje in be buurt zoeken. Daarna op tijd naar bed en morgen weer een heerlijk dagje genieten. Je zou er verveeld van kunnen raken, maar niet heus 😀

PS: uploaden wil nog niet zo lukken. Straks nieuwe poging als ik weer WiFi heb…