Dag 2, nog maar 5 minuten autobaan…

Nadat de drie musketiers genoten hadden van een goede nachtrust waren we alledrie fris en fruitig om half acht in de ontbijtzaal. Nadat we eerst naar onze gereserveerde tafel werden geleid, mochten we daarna naar het ontbijtbuffet gaan. Hier mochten we aanwijzen wat we wilde hebben. Een vriendelijke dame gaf PST zijn (na enig aandringen) goed gevuld bordje. Vooral van de gehusselde eitjes werd niet zomaar afstand gedaan, toen PST zachtjes met twee handen op zijn buikje trommelde begreep de dame dat één lepeltje Rührei echt te weinig was. Nadat we goed ontbeten hadden gingen we de motoren weer startklaar maken, tassen werden ingepakt en in koffers geduwd en mooi op tijd konden we aan de tweede dag beginnen. Omdat we vandaag naar het oorspronkelijke eindpunt van dag één reden, gaf reisleider PST de instructies voor vandaag. Er werd niet op ons gejaagd, dus we konden rustig aan doen. Er zou zelfs gestopt kunnen worden voor foto’s….heel even twijfelden we….PST die wilde stoppen voor foto’s en het rustig aan wilde doen…hij zou toch niet ziek worden…

Nadat we gestart waren kregen we veel mooi glooiende wegen en de route liep voorspoedig door. Via de intercom gaf PST door dat we om half elf een koffiepauze zouden nemen. We reden over prachtige wegen, echter waren er geen gelegenheden voor koffie. Toen PST rond elf uur een geschikt établissement zag trakteerde hij op drie heerlijke bekers koffie. Daarna liep de route weer lekker door, stiekem maakten we steeds meer hoogtemeters. Toen we een geschikte lunchlocatie zagen werden de stalen rossen netjes weggezet en we kregen een fijne tafel in het zonnetje. Omdat we al anderhalve dag in Duitsland waren vonden beiden Peters het hoog tijd voor een schnitzel, Geert-Jan ging zoals gewoonlijk weer voor een fish teller. Het smaakte voortreffelijk! Omdat onze bankpas niet werkte moesten we bijna afwassen, gelukkig werd contant geld toch nog geaccepteerd. Daarna gingen we door voor de derde helft. Na de vele autosnelweg kilometers van gisteren zat er vandaag maar 3 kilometer autobaan in de route, de rest was heerlijk binnendoor. Honderd kilometer voor het eindpunt doemde opeens de Alpen voor ons op, wat een prachtig uitzicht! We kregen nog twee mooie meren onderweg, veel mensen pikte nog een lekker zonnetje mee. Bij het hotel aangekomen werden de motoren verzorgd en geparkeerd. Na een grondige opfrisbeurt stonden drie heerlijke Auer Bräu biertjes klaar. Hoog tijd om te stoppen voor vandaag!