Dag 2 Newcastle – Ayr

Na een gezellige avond op de ferry zijn we na een afsluitend kopje koffie naar onze hut gegaan. Best een comfortabele manier van reizen. Als we rond 7.00 uur wakker worden varen we al langs de kust van Engeland. PST en PSL hebben beiden niet gesnurkt, ze kunnen in de toekomst dus best samen op een kamer. PSL en PST hebben wel een tijdje wakker gelegen, dat kan natuurlijk ook de reden van het niet snurken zijn.Rond 8.30 uur vertrekken we naar de ontbijtzaal. Er is voor ieder wat wils, alleen valt het onze horecatijger PST op dat er totaal geen logica in het buffet zit. Nadat we de witte bonen in tomatensaus, de scrambled eggs en twee kannen koffie op hebben is het tijd om onze hut weer op te zoeken. De motorkleding wordt weer aangetrokken en we gaan naar het dek om alvast de spanbanden los te gaan maken. Rond 10.30 mogen we de ferry verlaten, direct boeken we tijdswinst. Zodra we aan wal zijn mag de klok een uur terug worden gezet. Alleen is de vreugde van korte duur, we mogen buiten in een mega rij aansluiten voor de paspoortcontrole. Als we eindelijk langs de douane zijn kan de trip van vandaag beginnen. Het weer ziet er prima uit, zelfs GJ waagt de gok om zonder regenkleding te rijden. Vanuit Newcastle gaan we richting Ayr. Het is behoorlijk druk in Newcastle. Wel handig om te wennen aan het links rijden. De flitspalen zijn herkenbaar uit de mister Bean film, alleen is het onmogelijk om een snelheidsovertreding te begaan. Als we de stad uit zijn gaan we na een tijdje de binnenlanden in. De natuur is prachtig, veel velden met koolzaad en waar je ook maar kijkt staan schapen met lammetjes. Na een aantal uurtjes rijden krijgen we toch nog een flinke bui, terwijl we in de verte de zon zien schijnen. Er zijn insecten genoeg in Schotland, regelmatig worden de vizieren schoongemaakt met vochtige doekjes. Omdat we nog niet één horeca gelegenheid zijn tegengekomen besluiten we van de route af te wijken en in Lockerbie de motoren te tanken en tevens een hapje te eten.Na de lunch hebben we een alternatieve route gekozen, ook deze is de moeite waard. PST vind het heerlijk, na jaren als frontrijder gereden te hebben heeft PST ervoor gekozen om de laatste positie in te kleden. Dit bevalt prima. PSL doet overigens voortreffelijk werk, soms laat hij PST en GJ stukken van Schotland zien die niet eens in de basisroute staan.De electric brae geeft prachtige vergezichten over het water.Als we rond 17.30 lokale tijd arriveren mogen we de motoren achter een poortje parkeren waar het milieupark gehuisvest is. Na een container of 6 verzet te hebben staan de motoren op de plek. De motor van PSL doet dienst als alarm voor alle drie de motoren. We kunnen dus met een gerust hart gaan douchen en daarna in Ayr op zoek gaan naar een lekker eettentje. We belanden in een oud kerkje waar een gezellige bar in gehuisvest is. In ieder geval trekt deze opzet meer bezoekers in de kerk dan de oorspronkelijke bedoeling.We besluiten in deze kerk ook een hapje te eten nadat een man die achter ons zit zijn bordje heeft gekregen. Het ruikt in ieder geval prima!

2 gedachten over “Dag 2 Newcastle – Ayr

  • 12 mei 2019 om 10:17
    Permalink

    En, zijn de motoren de electric brae omhoog gerold?

  • 13 mei 2019 om 22:29
    Permalink

    We zijn d’r gestopt, we hebben gekeken, we hebben foto’s gemaakt. Maar volgens óns is het een typisch geval van Fake News. Áls d’r al wat rolde, dan ging t naar beneden. Geen idee, maar die Electric Brae stelde geen …. voor

Reacties zijn gesloten.

%d bloggers liken dit: