Vanochtend vertrokken we met ons vieren onder een stralend zonnetje vanuit Mollo richting Frankrijk, wat al vrij snel werd bereikt. Het weer was goed, de temperatuur (NÓG…) aangenaam. Na een aantal km’s met acceptabele wegen in het gezelschap vak een aantal Spaknse motorisyi belandden we op de D618. Ik vermeld het wegnummer bewust: mocht ooit een van jullie lezers deze route in jullie routeplanning opnemen, zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb! WAT EEN K#T WEG!!! De vullingen die ik al sinds de lagere school in m’n bakkes had zitten, liggen nu ergens daar langs de weh. Na ik denk een uur draaiden we eindelijk een fatsoenlijke weg op, om na 5 km wéér zo’n weg op te draaien….

Het was inmiddels 11 uur en de temperatuur was níet meer aangenaam (>30°) en dus was het tijd voor een ‘crisis’overleg. Beide Peters keamen tot de conclusie dat ze klaar waren met de kleine k-wegen en besloten – mede gezien d3 almaar oplopende temperaturen – om de snelste route naar Plsisance te nemen. Vandaar dat dit verslag ook deel 2a heet, want vanaf nu volgen de ”belwvenissen” van psl en PST. Wellicht dat er ook nog een 2B komt, maar dat laat ik aan WdK en GJ over. 🙂

Beide P’s vervolgden hun weg richting Perpignan en via Narbonne lag er een prachtige doorgaande route door een natuurgebied voor ons, ”recht” op ons doel af. Nou ja, recht: tot aan de volgende bocht dan, en daar waren er méér dan genoeg van. Asfalt wS goed en het was gewoon lekker sturen en blazen tot in Plaisance. We hebben héérlihk gereden en rond 4 uir bereikten de P’s hun eindbestemming. De temperaturen onderweg waren inmiddels opgelopen naar yropische waarden, 37 en 39 hebben we oa voorbij zien komen. Zo hwet dat de navi van PST uit viel agv oververhitting. Tip: koelen van de navi met water werkt beter als je stil staat ipv rijdend met ca 90 kmh 😀

Wout en GJ arriveerden een 3 kwartier later ook op de bestemming. Een mooi rustiek dorpje in de Tarn, goede kamers en goeie bediening.

Hey stulpje werd gestalkt door een kolonie vliegen die zich sneller vermenigvuldigden dan dat wij ze kapot konden slaan. Dus, mochten jullie in dit verslag wT typo’s tegenkomen: dat waren momenten dat ik al typende weer het zoveelste zwarte kreng dood sla, en dat de autocorrect t niet meer corrigeert. Terwijl ik dit typ heb ik 3 vliegen op m’n hand zitten…. PST is inmiddels naar binnen gevlucht, wdk en gj zijn ff wandelen en ik ben nog ff met deze update bezig, terwijl ik blauwe plekkev heb van het vliegwn-meppen….

Verder een goede lokatie, goed gegeten en gedronken, al moet PSL voor dat laatste wel enig geduld hebben want t lokale biertje gist nogal door…. Voor morgen staat een héle lange etappe gepland, icm met wederom zomerse temperaturen. Inmiddels besloten om morgen niet de originele route te ijden maar het snellere alternatief te nemen. Tot morgen dan maar weer.

Written by